Aankomst Lima

16 november 2016 - Miraflores, Peru

Hallo! Maandagavond om 7 uur landden we op Lima. Vlak daarvoor hadden we een fenomenaal uitzicht op de besneeuwde bergtoppen van de Andes, tijdens zonsondergang. (Alhoewel, we zaten op de enigste rij stoelem zonder raampje, dus we moesten bij de buren meespieken, maar toch heel mooi) De bagage kwam pas een uur later op de lopende band voorbij, maar allebei de tassen waren zonder kleerscheuren aangekomen. Daarna dachten we nog evem snel te kunnen pinnen... Helaas blekenalle ATMs geen Nederlandse pinpasse te accepteren, waar elke Nederlander om ons heen last van had. Dan maar later in de stad ergens geld halen. Toen we de aankomsthal in kwamen stond er een man met een bord met Maura Dantuma erop : de pickup sevice van het hostel. Samen met twee fransen overleefden we de verkeerschaos van Lima. Gelukkig was er naast het host een bank te vinden waar we wel konden pinnen. Het hostel heeft een dakterras met ahngmatten en pannenkoeken als ontbijtservice. We zijn redelijk optijd gaan slapen, hebben om 3 uur snachts een intermezzo gehad dankzij onze jetlag en zijn uiteindelijk rond half 8 opgestaan. Tijdens het ontbijt raakten we aan de praat met een ander Nederlands en een Zwitsers meisje en toen hebben we besloten om met zijn vieren het centrum van Lima te gaan bekennen. Met de bus zijn we naar de stad gegaan en daar hebben we ons bij een free city tour aangesloten. De gids deed heterg leuk en we hebben allemaal plaatselijk eten en drinken geproefd. Daarna hebben ee de wat rijkere buurt miraflores bezocht. Hierwas het een stuk groener en rustiger. Hier hebben we ook de zonsondergang in de stil. le oceaan kunnen zien. Nu gaan we de stad in om ceviche te gaan eten. Morgen vliegen we naar Cusco!

1. Ieteke:
    16 november 2016
    Leuk om zo mee te reizen met jullie.
  2. Martin en pauline:
    16 november 2016
    Meiden, heel veel reisplezier samen! Na dat harde werken hebben jullie allebei de vakantie dubbel en dwars verdiend. Leuk om zo jullie te kunnen volgen, hoop veel foto's te zien
  3. H Bruning:
    Lekker, ceviche!
  4. H Bruning:
    18 november 2016
    Lekker, ceviche!
  5. H Bruning:
    18 november 2016
    Het is stil aan de overkant.