Acclimatiseren in Cuzco

18 november 2016 - Cuzco, Peru

Hallo!

Woensdagmiddag zijn we van Lima naar Cuzco gevlogen. Omdat het erg helder was, konden we vanuit het vliegtuig het Andesgebergte mooi zien. In Cuzco aangkomen spraken we af met een middelbare school vriendin van Maura, en hebben we samen gegeten. Maura en ik hadden lama en cavia besteld, zo konden we van allebei iets proeven. Het lamavlees is het best te omschrijven als varkensvlees met een klein beetje schapensmaak erin, de cavia meer als kip.

De dag erna hebben we Cuzco verkend en bezig geweest met tours uitzoeken. Sowieso is het verstandig om hier een paar dagen te zijn om te wennen aan de hoogte. Cuzco ligt namelijk op ongeveer 3200 meter. Ook zijn we dus begonnen met hoogtepillen slikken. Gelukkig hebben we (tot nu toe) nog weinig last van de hoogte. Ik alleen een klein beetje de eerste ochtend. Als je een trap oploopt voel je je echter wel als een bejaarde, qua conditie. Aan het eind van de middag zijn we nog een overdekt marktje in gegaan, waar je heel goedkoop ontzettend lekkere fruitsappen kunt krijgen met alle fruitcombo´s die je wil.

Vandaag zijn we op een halve dag tour geweest naar Moray en Maras. In Moray was een ingenieus inca-bouwwerk te zien. Met behulp van verschillende vormen konden er meerdere micro-klimaten gecreerd worden, varierend in temperatuur. Op deze manier werd er getest welke zaden er het beste in welk klimaat gebruikt konden worden.

In Maras zijn er heel veel zoutwinningspoeltjes, elk met eigen kleur. Het was ontzettend indrukwekkend om te zien. De kleuren zijn steken mooi af tegen de bergen erachter.

Aan het eind van de middag hadden we de briefing voor de Salkantay trail die we morgen gaan doen. Aangezien het een trail is van 4 dagen wandelen op grote hoogte (met als max 4600m), is het belangrijk dat je de juiste spullen meeneemt. s Nachts kan het wel tot -7 graden worden! We gaan slapen in tenten en trekken van kamp naar kamp. De laatste dag komen we aan bij Macchu Picchu. We mogen gelukkig 5 kg aan bagage meegeven aan een paard, dus we hoeven niet alles zelf op de rug te dragen.

Morgen worden we om 04.30 s nachts opgehaald bij het hostel. Nu dus nog even een goede nachtrust pakken, en morgen de eerste dag wandelen met ´´maar´´ 21 km, redelijk vlak.

Adios!

1. Jacqueline Kronenburg:
    19 november 2016
    Lekker ondernemend zijn jullie (ik had ook niet anders verwacht) de eerste dagen. En mooie foto's en details, zo reizen we een beetje mee. Succes met de trail; hopelijk hebben jullie een goede gids en leuke groep.
  2. Jetty:
    21 november 2016
    Wat bijzonder allemaal. Veel plezier met de trail.
  3. Lieke:
    22 november 2016
    Klinkt ontzettend cool, veel plezier!